Ύποπτος και με πλημμελή εφαρμογή του νόμου ο έλεγχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού με πρόστιμο χάδι στην Motor Oil και Ιωάννη Βαρδινογιάννη….

Του Νίκου Πάσχου

Δελτίο Τύπου – Λήψη Απόφασης επί παρεμπόδισης-δυσχέρανσης έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Θέμα: Λήψη Απόφασης επί παρεμπόδισης-δυσχέρανσης έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατά τη διεξαγωγή επιτόπιου ελέγχου στην ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών από την εταιρία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. καθώς και από φυσικό πρόσωπο

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με την υπ’ αριθ. 835/2023 Απόφασή της, κατόπιν σχετικής Έκθεσης του Εισηγητή κ. Φώτη, περί παράβασης των διατάξεων του άρθρου 39 παρ. 5 του Ν.3959/2011, από την εταιρία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. και το διακριτικό τίτλο «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ»  καθώς και το φυσικό πρόσωπο ΙΒ, κατά τη διεξαγωγή αιφνιδιαστικού επιτόπιου ελέγχου, ο οποίος διατάχθηκε στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού στα στάδια διύλισης, χονδρικής και λιανικής πώλησης στην αγορά της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, διαπίστωσε ομόφωνα ότι η εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και το φυσικό πρόσωπο παραβίασαν το προαναφερόμενο άρθρο και, αφού έλαβε υπόψη την ιδιαίτερη σοβαρότητα της εν λόγω συμπεριφοράς, την απαξία και την επίπτωσή της στη διενεργούμενη έρευνα, επέβαλε πρόστιμο ύψους εννέα εκατομμυρίων και διακοσίων χιλιάδων (9.200.000,00) ευρώ στην εταιρεία και πενήντα χιλιάδων (50.000,00) ευρώ στο φυσικό πρόσωπο .

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στο σκεπτικό της απόφασης, κατά τη διάρκεια του επιτόπιου ελέγχου η εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και το φυσικό πρόσωπο δεν συνεργάστηκαν ενεργά, αλλά προκάλεσαν με τις ενέργειες και τις παραλείψεις τους προσκόμματα, καθυστερήσεις και δυσχέρειες κατά τη διάρκεια του ελέγχου, και ως εκ τούτου, δεν διασφάλισαν την ακεραιότητα – διαθεσιμότητα των επαγγελματικών αρχείων της εταιρίας και την αποτελεσματικότητα του ελέγχου. Αντιθέτως, με την συμπεριφορά τους παρεμπόδισαν τον έλεγχο και παραβίασαν την υποχρέωση ενεργούς και διαρκούς συνεργασίας με τους εντεταλμένους υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού. Με τον τρόπο αυτό, κατέστησαν αναποτελεσματικό τον έλεγχο.

Κατόπιν αυτών, η ΕΑ αποφάσισε τα ακόλουθα:

Α. Διαπιστώνει, κατά το σκεπτικό της Απόφασης, ομόφωνα, ότι η εταιρία με την επωνυμία «ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.» παραβίασε το άρθρο 39 παρ. 5 του Ν. 3959/2011.

Β. Επιβάλει, κατά το σκεπτικό της Απόφασης, ομόφωνα, πρόστιμο στην εταιρία με την επωνυμία «ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.» ύψους εννέα εκατομμυρίων διακοσίων χιλιάδων ευρώ (9.200.000,00)

Γ. Διαπιστώνει, κατά το σκεπτικό της Απόφασης, ομόφωνα, ότι ο ΙΒ παραβίασε το άρθρο 39 παρ. 5 του Ν. 3959/2011

Δ. Επιβάλει, κατά το σκεπτικό της Απόφασης, κατά πλειοψηφία, πρόστιμο στον ΙΒ ύψους πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00)

Τι λέει το άρθρο 39 παρ. 5 του Ν. 3959/2011 ;

5. Με την επιφύλαξη των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 44, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβάλλει με απόφασή της, στις επιχειρήσεις και στις ενώσεις επιχειρήσεων που αρνούνται να υποβληθούν ή παρεμποδίζουν ή δυσχεραίνουν τις έρευνες των παρ. 1, 2 και 3 με οποιονδήποτε τρόπο, χρηματική κύρωση ανά ημέρα μη συμμόρφωσης. Αυτή, όσον αφορά στις επιχειρήσεις και στις ενώσεις επιχειρήσεων, καθορίζεται αναλογικά προς τον μέσο ημερήσιο συνολικό παγκόσμιο κύκλο εργασιών της δυστροπούσας επιχείρησης ή ένωσης επιχειρήσεων κατά την προηγούμενη της έκδοσης της απόφασης οικονομική χρήση με ανώτατο όριο το 3% αυτού του κύκλου εργασιών και υπολογίζονται από την ημερομηνία που ορίζει η οικεία απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Περαιτέρω, η Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορεί να επιβάλει σε οποιονδήποτε άλλο επιδεικνύει την ως άνω συμπεριφορά, χρηματική κύρωση τουλάχιστον δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) έως δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ και στους υπαλλήλους των ως άνω επιχειρήσεων ή ενώσεων επιχειρήσεων που επιδεικνύουν την ως άνω συμπεριφορά, πρόστιμο τουλάχιστον πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ έως δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ. Εφόσον είναι δυνατόν να υπολογιστεί το ύψος του οικονομικού οφέλους από την παράβαση, το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου δεν μπορεί να είναι μικρότερο από αυτό, ακόμα και αν υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που ορίζεται στο τρίτο εδάφιο. Κατά την επιμέτρηση των ανωτέρω λαμβάνονται ιδίως υπόψη η σοβαρότητα της εξεταζόμενης υπόθεσης, η απαξία των πράξεων και η επίπτωσή τους στην έκβαση της έρευνας.

Πρώτο συμπέρασμα

Η Ε.Α μας λέει ότι διαπίστωσε ομόφωνα ότι η εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και το φυσικό πρόσωπο παραβίασαν το προαναφερόμενο άρθρο και, αφού έλαβε υπόψη την ιδιαίτερη σοβαρότητα της εν λόγω συμπεριφοράς, την απαξία και την επίπτωσή της στη διενεργούμενη έρευνα.

Μιλά για ιδιαίτερη σοβαρότητα και επιβάλει στον Ιωάννη Βαρδινογιάννη πρόστιμο στο χαμηλό πλαφόν μόλις 50 χιλιάδες ;;;;

Σύμφωνα με τον νόμο το ποσό των 9.200.000,00 δεν ανταποκρίνεται στα όσα ρητά αναφέρει ο νόμος αλλά υπολείπεται κατά πολύ από το πραγματικό ποσό που έπρεπε να επιβληθεί !

Δεύτερο και ουσιαστικό συμπέρασμα

Ο νόμος αναφέρει τις περιπτώσεις των παραγράφων 1,2,3.

Τι λέει η παράγραφος 3 ;

3. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής ή ο εξουσιοδοτημένος από αυτόν Αντιπρόεδρος, Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μπορούν να ζητούν, εγγράφως, τη συνδρομή των δημόσιων αρχών και υπηρεσιών, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, για τη διεξαγωγή των ερευνών που αναφέρονται στις περ. α΄ μέχρι ζ΄ της παρ. 2. Η εν λόγω συνδρομή μπορεί επίσης να ληφθεί ως προληπτικό μέτρο.

Γιατί το κλιμάκιο της Ε.Α δεν ζήτησε την συνδρομή εισαγγελέα και της Αστυνομίας όπως υποχρεούται ;

Γιατί το κλιμάκιο της Ε.Α ΔΕΝ εφάρμοσε τον νόμο και έκανε τα στραβά μάτια ;;;;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up