Η ελληνόκτητη ναυτιλία έχασε την πρωτοκαθεδρία από τους Κινέζους έπεσε στην τρίτη θέση…

Τα στοιχεία της VesselsValue είναι αποκαλυπτικά: Οι κινέζοι διαθέτουν πλοία με την μεγαλύτερη αξία, ακολουθούν οι Ιάπωνες και τρίτοι έρχονται οι Έλληνες εφοπλιστές.

Στην πρώτη θέση είναι η Κίνα με στόλο αξίας 255,2 δισ. δολαρίων, στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ιαπωνία με στόλο αξίας 231,4 δισ. δολαρίων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πλοία που η αξία τους προσεγγίζει τα 188,1 δισ. δολάρια.

Αξιοσημείωτο στοιχείο που αναφέρει η Petrofin είναι ότι ο δανεισμός των Ελλήνων εφοπλιστών, με στοιχεία του 2023, ήταν 50, 89 δισ. δολάρια.

Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης, πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών, προφητικά πριν λίγες ημέρες, σε εκδήλωση που έγινε στο “Σπίτι της Κύπρου”, εξέφρασε τις ανησυχίες του και είπε: «Η ελληνική ναυτιλία για πρώτη φορά στην ιστορία της κινδυνεύει από την Κίνα και θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουμε τόσο μεγάλο κίνδυνο».

Λίγες ημέρες αργότερα, στην παρουσίαση του βιβλίου “The Greeks. Masters of the Seas”, o Πάνος Λασκαρίδης, είχε μια ανάλογη άποψη:

«Το πού θα πάει η ελληνική ναυτιλία, που σύντομα δεν θα είναι πρώτη στον κόσμο και το αν θα πρέπει να βάλει μπροστά την ποιότητα και όχι τον αριθμό και αυτά τα ζητηματα πρέπει να τεθούν. Να προτάξουμε τα πραγματικά προβλήματα της ναυτιλίας, τα οποία δεν είναι λίγα. Το πού θα πάμε, χωρίς τα ελληνικά πληρώματα και το γιατί οι άλλες ναυτιλίες έχουν μεγαλύτερη απήχηση…..

Η μεγάλη αλήθεια για το ελληνόκτητο ποντοπόρο πλοίο, ειπώθηκε πριν από περίπου σαράντα χρόνια σε ένα γεύμα εργασίας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, από τον Βασίλη Σαραντίτη, που διετέλεσε και γενικός γραμματέας και υπουργός του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε διαφορετικές περιόδους στο εμβληματικό κτίριο στη Γρηγόρη Λαμπράκη στο Πασαλιμάνι.

«Το ελληνικό πλοίο χρηματοδοτείται, κατασκευάζεται, ασφαλίζεται, επισκευάζεται, εφοδιάζεται, εργάζεται και τέλος διαλύεται στο εξωτερικό».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up