ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ-ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΛΕΨΟΥΝ ΚΟΣΜΟ

by on 16 Οκτωβρίου 2017

Νέες υπηρεσίες-φαντάσματα, αλλά και οργανισμούς χωρίς σαφή πλαίσιο δράσης έρχεται να δημιουργήσει ο νέος Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος δημοσιεύθηκε με τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Σε σχέση με την Κρήτη, η ανακοίνωση του νέου Οργανισμού αναμενόταν με τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς υπήρχε πρώτον ένας έντονος φόβος για την κατάργηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κι ένας δεύτερος προβληματισμός αναφορικά με τις αρμοδιότητες της νέας Υπηρεσίας Δημόσιων Έργων, στην οποία λογικά θα ενσωματωνόταν ο Οργανισμός.

Την ίδια στιγμή, η αγωνία για το πώς θα κατανέμονται οι αρμοδιότητες μεταξύ Υπουργείου και Περιφέρειας ήταν έκδηλη, καθώς υπάρχουν εγγενή προβλήματα είτε αλληλοκαλύψεων είτε πλήρους έλλειψης συντονισμού λόγω ζητημάτων ως προς το πλαίσιο αρμοδιοτήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το… χάος με τον ΒΟΑΚ.

Σε τίποτα απ’ όλα αυτά, ωστόσο, δεν έρχεται να δώσει λύσεις ο νέος Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, για τον οποίο γεννώνται πάρα πολλά ερωτηματικά. Κατ’ αρχάς η ασάφεια αναφορικά με την Κρήτη αρχίζει από το άρθρο 11, στο οποίο αναφέρονται οι Εποπτευόμενοι Φορείς του Υπουργείου, εντός των οποίων βρίσκεται και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης. Για τον Οργανισμό, όμως, δεν αναφέρεται τίποτα περισσότερο, εκτός από το προφανές, ότι θα συνεχίσει να υφίσταται.

Την ίδια στιγμή που ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης δεν καταργείται ούτε αφομοιώνεται σε κάποια άλλη δομή, η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο ιδρύουν μία ακόμα Υπηρεσία με έδρα το Ηράκλειο, η οποία αναφέρεται στο άρθρο 59 της Εφημερίδας της Κυβέρνησης ως «Ειδική Υπηρεσία Δημόσιων Έργων Κρήτης και Δωδεκανήσων».

Ενώ όμως η κυβέρνηση ιδρύει μία ακόμα νέα ειδική υπηρεσία για τα Δημόσια Έργα, αφαιρεί από το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κάθε έργο το οποίο θα δίνεται με παραχώρηση. Αυτό σημαίνει ότι η εν λόγω υπηρεσία, ενώ συστήνεται για τα δημόσια έργα της Κρήτης, δεν θα έχει υπό την εποπτεία της τα δύο μεγάλα έργα που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, δηλαδή τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Με δεδομένο μάλιστα πως η ανακοίνωση της νέας Ειδικής Υπηρεσίας έγινε με προεδρικό διάταγμα, τότε αυτή θα έπρεπε ήδη να λειτουργεί από… προχθές, ενώ στην ουσία δεν υπάρχουν ούτε οργανόγραμμα, ούτε προσωπικό αλλά ούτε και σαφές αντικείμενο για να  ασχοληθεί.

Ήδη οι φημολογίες για τον τρόπο δράσης της κυβέρνησης δίνουν και παίρνουν. Οι πρώτες σκέψεις κινούνται γύρω από την εικασία για δημιουργία μίας νέας υπηρεσίας με έδρα το Ηράκλειο, ώστε να μην υπάρχουν παράπονα μεταξύ των βουλευτών Χανίων και των βουλευτών Ηρακλείου. Κι αυτό γιατί με το να υπάρχουν ουσιαστικά πλέον δύο Οργανισμοί και στα Χανιά και στο Ηράκλειο υπάρχει και μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την αξιοποίηση στελεχών.

Όπως και να έχει, πάντως, είτε ισχύουν είτε όχι οι φημολογίες, η κυβέρνηση ίδρυσε μια νέα Υπηρεσία, την οποία οφείλει να στελεχώσει άμεσα, να ελέγξει με ποιο τρόπο μπορεί να την αξιοποιήσει, παρά την εκ προοιμίου υποβάθμισή της μέσω των αναφερόμενων αρμοδιοτήτων της στο ΦΕΚ και να προχωρήσει αναγκαία έργα στην Κρήτη.

Γιάννης Ζωράκης – patris

Be the first to comment!
 
Leave a reply »