ΚΥΡΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ LOBBYSTAS. Α ΠΑ ΠΑ ….

by on 17 Μαρτίου 2016

Τι διαβάζουν τα ματάκια μου. Α ααα….

…..Οι οφειλές των ελληνικών διυλιστηρίων στο Ιράν και ο διακανονισμός πληρωμής, αντικείμενο νέων δημοσιευμάτων στο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων. Σε τι ποσό ανεβάζουν το χρέος οι Ιρανοί και τι λένε τα ΕΛΠΕ. Επαναφέρουν πρόταση εξαγοράς. Τι λένε οι Ιρανοί για περαιτέρω συνεργασία……..

Θα επιβεβαιωθεί το lobbystas και στο νεότερο ρεπορτάζ που…. έρχεται;

See you later Mariana… 

ΕΛΠΕ: Επαναφέρει το Ιράν την πρόταση εξαγοράς μετοχών

Οι οφειλές των ελληνικών διυλιστηρίων στο Ιράν και ο διακανονισμός πληρωμής, αντικείμενο νέων δημοσιευμάτων στο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων. Σε τι ποσό ανεβάζουν το χρέος οι Ιρανοί και τι λένε τα ΕΛΠΕ. Επαναφέρουν πρόταση εξαγοράς. Τι λένε οι Ιρανοί για περαιτέρω συνεργασία

Σε 755 εκατομμύρια δολάρια ή περίπου 680 εκατομμύρια ευρώ, ανεβάζουν οι Ιρανοί τις υποχρεώσεις των ΕΛΠΕ προς την κρατική εταιρεία πετρελαίου της χώρας τους, για παραλαβές αργού που δεν πρόλαβαν να πληρωθούν λόγω του εμπάργκο. Επίσης, εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς την υλοποίηση της συμφωνίας για νέες παραλαβές αργού, αναμένοντας τον βαθμό ανταπόκρισης των ΕΛΠΕ στις υποχρεώσεις τους.

Τα παραπάνω δημοσιεύονται σε νεότερο ρεπορτάζ του Ιρανικού Πρακτορείου Ειδήσεων, με επίσημες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών και στελεχών της NIOC, χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη αφορμή, πέραν του ότι το πρώτο φορτίο ιρανικού αργού θα φτάσει στην Ελλάδα μέχρι το τέλος Μαρτίου και θα αποτελείται από ένα εκατομμύριο βαρέλια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το Ιρανικό Πρακτορείο, και τα οποία αποδίδει στον Ιρανό υπουργό πετρελαίου Bijan Zanganeh, οι οφειλές των ΕΛΠΕ ανέρχονται σε 755 εκατομμύρια δολάρια (περ. 686 εκατομμύρια ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία).

Από την πλευρά των ΕΛΠΕ πάντως, πηγές της εταιρείας με τις οποίες επικοινώνησε το Euro2day.gr ανέβαζαν το ύψος της οφειλής στα 650 εκατομμύρια, τονίζοντας μάλιστα ότι το ποσό αυτό είναι συμφωνημένο ότι έχει πληρωθεί και δεσμευτεί η πρώτη δόση των 100 εκατομμυρίων και ότι η μόνη εκκρεμότητα που δεν επιτρέπει την είσπραξη του ποσού από του Ιρανούς αφορά στην εναρμόνιση των ιρανικών τραπεζών με το διεθνές τραπεζικό σύστημα, θέμα ωστόσο στο οποίο δεν εμπλέκονται τα ΕΛΠΕ.

Σημειώνεται ότι βάσει του MOU που υπεγράφη, η αποπληρωμή της οφειλής θα γίνει σε τέσσερα χρόνια με πληρωμές και εν μέρει με την προμήθεια στο Ιράν έτοιμων προϊόντων (βενζίνες, ντίζελ κ.ά.), αλλά και υπηρεσιών engineering μέσω της θυγατρικής των ΕΛΠΕ, ΑΣΠΡΟΦΟΣ.

Επιφυλακτικότητα

Πάντως παρά τη συμφωνία και το πανηγυρικό κλίμα που είχε καλλιεργηθεί, δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της ιρανικής κρατικής εταιρείας NIOC Roknodin Javadi δείχνουν κάποια επιφυλακτικότητα ως προς την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Δηλαδή παρά το ότι καταφθάνει ήδη το πρώτο φορτίο ιρανικού αργού, και όλα δείχνουν να κινούνται ομαλά, ο κ. Javadi σε δηλώσεις του στο πρακτορείο σημειώνει με νόημα: «Χρειάζεται να δούμε πώς τα ελληνικά διυλιστήρια θα ανταποκριθούν στις προηγούμενες υποχρεώσεις τους, προτού προχωρήσουμε σε περαιτέρω συνεργασίες».

Με την ευκαιρία, η ιρανική πλευρά υπενθυμίζει την πρότασή της για είσοδο ιρανικής εταιρείας και συγκεκριμένα της Tadbir Energy Development Group στο μετοχικό κεφάλαιο ελληνικών διυλιστηρίων, θέμα το οποίο είχε συζητηθεί μεταξύ κυβερνητικών στελεχών των δύο πλευρών, χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια. Σημασία έχει πάντως ότι οι Ιρανοί με κάθε ευκαιρία επαναφέρουν το θέμα, ενώ όπως είναι γνωστό, η προοπτική πώλησης των μετοχών που έχει το Ελληνικό Δημόσιο στα ΕΛΠΕ (περ. 36%) αν και «εν υπνώσει», δεν έχει εγκαταλειφθεί εντελώς.

Euro2day – Μιχάλης Καϊταντζίδης

ΕΔΩ τα δημοσιεύματα του lobbystas

Be the first to comment!
 
Leave a reply »